Borovica je biela jahoda s červenými semenami. Svoje meno však dostala podľa výraznej chuti. Ak zahryznete do borovíc, ochutnáte fúziu ananásovej a jahodovej príchute. Táto jedinečná vlastnosť otvorila dvere jeho predaju v Spojenom kráľovstve ako niečo ako nové ovocie v obchodoch s potravinami reťazca Waitrose.
Pôvodný kmeň, z ktorého sa teraz komercializované borovice vyšľachtili, bol privezený z Francúzska do Holandska, kde sa rastliny šľachtili selektívne, až kým sa nezaznamenal zvýšený zdravotný stav a vitalita. Akonáhle rastliny získali silu, boli odvedené do komerčnej produkcie bobúľ.
Aj keď došlo k určitému zmätku, keď boli plody pôvodne oznámené verejnosti, tieto otázky boli odvtedy rozptýlené.
Čo však nebolo vyvrátené, je, či sa borovica stane alebo nebude populárnou ako normálne červené jahody, ktoré sú všadeprítomné koncom jari a začiatkom leta. Môže, ale v ceste mu stojí niekoľko prekážok. Aby sa borovica stala silou, s ktorou treba počítať na uličke s produkciou alebo na farmárskych trhoch v Spojených štátoch, je potrebné vyriešiť tieto otázky:
1. Borovice sú malé.
2. Borovice nastavujú malé úrody.
3. Rastlinné zásoby borovice sú obmedzené.
4. Borovice sú v Spojených štátoch neznáme.
5. Borovice majú jemnú chuť.
Položky 1, 2 a 3 je možné vyriešiť selektívnym a intenzívnym chovom. Typické červené jahody dostupné na predaj v obchodoch po celej krajine nevyzerali vždy tak ako teraz. Dnešné jahody sú výsledkom viac ako storočného kríženia a starostlivého výberu. Tieto procesy spôsobili, že samotné rastliny produkujú viac väčších a chutnejších jahôd. Tento proces je pomalý, ale to isté sa dá urobiť pre toto nové dieťa v bloku.
Keď borovica získa väčšie uznanie, takmer určite nájde medzeru na trhu v Spojených štátoch. Dovtedy zostane kulinárska príťažlivosť tohto bobule iba u tých jedincov, ktorí vedia o jeho existencii, získajú rastliny a pestujú svoje vlastné.
A pokiaľ ide o bod 5, keďže sa pestujú a šľachtia nové odrody borovice, chuťový profil rôznych bobúľ bude zaujímavým javom. Ananásovo-jahodová chuť sa môže zvýšiť. Môže sa znížiť. Obsah cukru sa môže zvýšiť a zanechať sladšie bobule. A vďaka šľachteniu sa pravdepodobne zvýši aj výnos.
Stručne povedané, je dôležité pochopiť a mať na pamäti, že dopyt, ziskovosť a dostupnosť borovíc môže prejsť ešte predtým, ako sa objavia na pultoch obchodov s potravinami. Tieto ekonomické vlastnosti budú robiť alebo zlomiť borovicu.
Stále si ich však môžete užiť. Skúste nájsť zdroj, ktorý predáva rastliny alebo semená. Zasaďte semená alebo rastliny jahôd. Semená zalejte. Sledujte, ako rastliny rastú z malých malých klíčkov (alebo rastlín) na zrelé rastliny nesúce ovocie. Budete radi, že ste to urobili. Zatiaľ čo niektorí kritici tvrdia, že borovica chutia úplne zriedená a šťavnatá, väčšina ľudí ich má rada. Ak sa tento trend zvýši, kto vie?! Do roka alebo dvoch by som dokonca mohol vysádzať komerčne zakúpené rastliny borovice!
Leave a Comment